PureTech Motor Nedir? Peugeot Citroen PureTech Motor Özellikleri




Puretech benzinli motor, PSA (Peugeot Citroen) grubunun verimli – ekonomik yeni nesil benzinli motoruna verdiği isimdir. Puretech motorlar sıralı 4 silindir yerine 3 silindirli olarak tasarlanmışlardır. Son yıllardaki düşük motor hacmi (downsizing) ve çevreci motorlar akımının PSA’daki örneği bu motorlar, daha fazla verimlilik, daha düşük yakıt tüketimi, daha az karbon (CO2) salınımı ve yüksek performans vaad ediyor. Puretech motor, daha düşük motor hacminden daha büyük hacimli motordan alınan performansı sunuyor. Örneğin 1,2 litre motordan, 1,6 litre motor performansı alınabiliyor. PSA, muhteşem dizel motoru HDi’ın yanına şimdi de benzinli versiyon olan Puretech’i eklemiş durumda. Peugeot bu motor için EB kodlamasını kullanmaktadır. 2014-15 yıllarında 1.0-1.4 litre hacimde yılın en iyi motoru seçilmiştir.



Daha küçük motor, daha az silindir sayısı, daha az yakıt tüketimi, daha az sürtünme (%30 daha düşük), daha düşük egzoz emisyonları (daha çevreci) demektir.
Puretech 3 silindirli benzinli motorlar hem atmosferik hem de turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu olarak iki çeşit olarak kullanımda.

Atmosferik PureTech Benzinli Motor

1 litre ve 1,2 litre atmosferik motor seçenekleri mevcut.  4 silindirli motorlarla aynı gücü vermesine rağmen, 100 km’de 1,5 litre daha az benzin tüketen bu motorların karbondioksit (CO2) salınımları da 4 silindirli motorunkinden %25 daha az. 1.0L PureTech 68hp  ve 1.2L PureTech 82hp  olmak üzere iki tip motor mevcut.


Turbo PureTech Benzinli Motor (Direkt Benzin Enjeksiyonlu Turbo Motor)

Turbo şarj ile havanın basınçlı olarak yanma odasına gönderilmesi, yakıtın emme portlarına değil de direkt olarak yanma odasına yüksek basınçla (150-200 bar) püskürtülmesi, 3 silindirli olmasına rağmen puretech motordan alınan gücü inanılmaz derecede arttırır. Atmosferik motorların en büyük sorunlarından biri olan, maksimum motor torkunun yüksek devirlerde (3-5 bin) elde edilmesi ve bunun sonucu yakıt tüketiminin çok artması, bu motorlarda söz konusu değil. Geliştirilmiş turbo beslemesi sayesinde motor çok daha düşük devirlerde maksimum tork verebiliyor; 1750-3500 rpm. Bu demek oluyor ki günlük kullanımda en çok kullanılan moto devri bandı aralığında, motorun maksimum torku gaz pedalının altına hazır bekliyor. Düşük devirde gelen yüksek tork sayesinde, daha yüksek vites seçilerek araç kullanılabilir, motor devri daha düşük tutulabilir, bu da yakıt tüketimini aşağı çeker. Performans anlamındaysa düşük devirde gelen yüksek tork, çok iyi bir hızlanma etkisi sağlar.

Turbo puretech motor, aynı güçteki motorlardan %20 daha az yakıt tüketimi ve karbon salınımı sağlıyor. 1.2L PureTech 110hp ve  1.2L PureTech 130hp olmak üzere iki seçeneği var.
Görüldüğü gibi 1.2 litre atmosferik olanında güç 82 HP iken, turbo versiyonunda 130 beygire çıkıyor.

Puretech motorlar manuel şanzımanlı ve tam otomatik şanzımanlı olarak satılmaktadır.
Benzinli puretech motorlarda gerçek tam otomatik şanzıman: Tork konvertörlü 6 vitesli EAT6 (Efficient Automatic Transmission- Verimli Otomatik Şanzıman) kullanılmaktır, üreticisi Japon Aisin firmasıdır.

Öte yandan dizel motorlarında (HDi) her zaman olduğu gibi yarı otomatik tek kavramalı şanzıman olan ETG5 - ETG6 kullanılmaktadır.


Puretech benzinli motorlar; Peugeot 208, 2008, 2008 SUV, 301, 308 de; Citroen’de: Citroen C3, C Elysee, C4 Cactus serilerinde kullanılmaktadır.


Yorumlar