Çift Salıncaklı (Bağımsız) Süspansiyon Sistemi Çalışması Parçaları Özellikleri

Çift Salıncaklı Süspansiyon Nedir Nasıl Çalışır?
Çift salıncaklı süspansiyon sistemi genellikle binek otomobillerin ön ve arka süspansiyonunda, hafif ticari araçların veya kamyonetlerin ön süspansiyonunda kullanılır. Çift salıncaklı süspansiyonun arka akslarda kullanımı daha yaygındır.
Çift salıncaklı süspansiyon sisteminde tekerlekler, bir alt ve bir üst salıncak ile gövdeye bağlanmıştır. Salıncak bağlantılarında titreşim yalıtımı için kauçuk takozlar (lastik burçlar) kullanılmıştır. Salıncak bağlantı ayarlarıyla ve direksiyon rot kolu uzunluk ayarıyla, ön düzen açıları ayarlanabilir.
Araç yalpalama yapsa bile, lastiklerin yol teması maksimumdur. Daha fazla kamber verilebilir ve tekerlek kamberi, yalpalamadan çok az etkilenir, bu en önemli avantajlarından biridir. Yol tutuşu, macpherson süspansiyondan daha iyidir.

Çok iyi performans veren çift salıncaklı süspansiyonun dezavantajı, fazla sayıda parça - karmaşık yapı, çok yer kaplaması ve maliyetinin fazla olmasıdır.

Double Wishbone Nedir?

Double wishbone "çift salıncaklı" anlamına gelir. Çift salıncaklı süspansiyon sistemi terimi, ingilizce double wishbone suspension system olarak geçer.

(Çift Salıncaklı (Double Wishbone) Bağımsız Süspansiyon Sistemi)
(Lastik izi ve Kamber Açısı)
Lastiğin yere iyi tutunması ve lastik izinin olumsuz etkilenmemesi için, üst salıncak kolu kısa, alt salıncak kolu uzun yapılmaktadır. Böylece negatif kamberle lastiğin en ideal yol teması sağlanmış olur. Bu geometri yanlış olduğunda, aracın viraj alması olumsuz etkilenir ve lastik çok fazla aşınır.

En iyi süspansiyon sistemi hangisi?

Çift salıncaklı süspansiyon sistemi en iyi süspansiyon sistemidir. Bu kıyaslama, macpherson, burulma kirişli ve sabit süspansiyon sistemi karşılaştırıldığında geçerlidir. Yani çift salıncaklı süspansiyon, performans ve konfor açısından macpherson süspansiyondan daha iyidir.

Genel olarak, lüks araçlarda kullanılan süspansiyon sistemlerini de katarsak, en iyi süspansiyon sistemi, ayarlanabilir süspansiyon sistemidir. Firmalar, yol ve sürüş şartlarına göre, elektronik olarak kumanda edilebilen ve pnömatik veya hidrolik olarak çalışan adaptif süspansiyon sistemlerini geliştirmiştir. Volkswagen - audi'nin "adaptive air suspension" (adapte edilebilir havalı süspansiyon), mercedes'in "active body control" aktif gövde kontrolü gibi örnekler, en iyi süspansiyon sistemleri olarak gösterilebilir. Aktif süspansiyon sistemleriyle, süspansiyon sisteminin sertliği ayarlanabilir (konfor yumuşak- performans sert) ve aracın yüksekliği değiştirilebilir (konfor yüksek- performans alçak).

(Mercedes aktif süspansiyon sistemi)

Yorumlar