Çift Salıncaklı Süspansiyon Nedir Nasıl Çalışır?
Çift salıncaklı süspansiyon sistemi genellikle binek
otomobillerin ön ve arka süspansiyonunda, hafif ticari araçların veya
kamyonetlerin ön süspansiyonunda kullanılır. Çift salıncaklı süspansiyonun arka akslarda kullanımı daha yaygındır.
Çift salıncaklı süspansiyon sisteminde tekerlekler, bir alt
ve bir üst salıncak ile gövdeye bağlanmıştır. Salıncak bağlantılarında titreşim
yalıtımı için kauçuk takozlar (lastik burçlar) kullanılmıştır. Salıncak
bağlantı ayarlarıyla ve direksiyon rot kolu uzunluk ayarıyla, ön düzen açıları
ayarlanabilir.
Araç yalpalama yapsa bile, lastiklerin yol teması maksimumdur. Daha fazla kamber verilebilir ve tekerlek kamberi, yalpalamadan çok az etkilenir, bu en önemli avantajlarından biridir. Yol tutuşu, macpherson süspansiyondan daha iyidir.
Çok iyi performans veren çift salıncaklı süspansiyonun dezavantajı, fazla sayıda parça - karmaşık yapı, çok yer kaplaması ve maliyetinin fazla olmasıdır.
Araç yalpalama yapsa bile, lastiklerin yol teması maksimumdur. Daha fazla kamber verilebilir ve tekerlek kamberi, yalpalamadan çok az etkilenir, bu en önemli avantajlarından biridir. Yol tutuşu, macpherson süspansiyondan daha iyidir.
Çok iyi performans veren çift salıncaklı süspansiyonun dezavantajı, fazla sayıda parça - karmaşık yapı, çok yer kaplaması ve maliyetinin fazla olmasıdır.
Double Wishbone Nedir?
Double wishbone "çift salıncaklı" anlamına gelir. Çift salıncaklı süspansiyon sistemi terimi, ingilizce double wishbone suspension system olarak geçer.
(Lastik izi ve Kamber Açısı)
Lastiğin yere iyi tutunması ve lastik izinin olumsuz
etkilenmemesi için, üst salıncak kolu kısa, alt salıncak kolu uzun
yapılmaktadır. Böylece negatif kamberle lastiğin en ideal yol teması sağlanmış
olur. Bu geometri yanlış olduğunda, aracın viraj alması olumsuz etkilenir ve
lastik çok fazla aşınır.
En iyi süspansiyon sistemi hangisi?
Çift salıncaklı süspansiyon sistemi en iyi süspansiyon sistemidir. Bu kıyaslama, macpherson, burulma kirişli ve sabit süspansiyon sistemi karşılaştırıldığında geçerlidir. Yani çift salıncaklı süspansiyon, performans ve konfor açısından macpherson süspansiyondan daha iyidir.Genel olarak, lüks araçlarda kullanılan süspansiyon sistemlerini de katarsak, en iyi süspansiyon sistemi, ayarlanabilir süspansiyon sistemidir. Firmalar, yol ve sürüş şartlarına göre, elektronik olarak kumanda edilebilen ve pnömatik veya hidrolik olarak çalışan adaptif süspansiyon sistemlerini geliştirmiştir. Volkswagen - audi'nin "adaptive air suspension" (adapte edilebilir havalı süspansiyon), mercedes'in "active body control" aktif gövde kontrolü gibi örnekler, en iyi süspansiyon sistemleri olarak gösterilebilir. Aktif süspansiyon sistemleriyle, süspansiyon sisteminin sertliği ayarlanabilir (konfor yumuşak- performans sert) ve aracın yüksekliği değiştirilebilir (konfor yüksek- performans alçak).
Yorumlar
Yorum Gönder