P0301 Hata Kodu Anlamı P0300-P0301-P0302-P0303-P0304 Arıza Kodu Sebebi ve Çözümü




P0300 hata kodu, motorda tekleme olduğun belirtir. P0301 1. Nolu silindirde tekleme, P0302 2. Nolu silindirde tekleme, P0303 üçüncü silindirde, P0304 dördüncü silindirde tekleme olduğunu göstermektedir.  Konu, birinci silindirde (P0301) tekleme olduğu varsayımıyla işlenecektir.

Tekleme: Silindir içerisinde gerçekleşen ateşlemenin yanlış zamanda gerçekleşmesi veya bir ya da iki silindirde hiç gerçekleşmemesidir. Daha fazla bilgi için (Bkz: Motor Teklemesi)

Bu arızanın sebebini net olarak belirlemeden, bujilerin, buji kablolarının, ateşleme bobinlerinin değiştirilmesi yanlış olacaktır ve gereksiz yere maliyeti yükseltecektir. Bu sebeple iyi bir serviste arızanın doğru olarak teşhis ettirilmesi çok önemlidir. Bu arıza giderilmeden aracın uzun süre kullanılması, motorda daha farklı ve büyük hasarlara sebep olabilir.

P0300 Arızasının Belirtileri Nelerdir?

*Motor zor çalışır veya hiç çalışmaz,
*Motor gücü azalır, çekiş düşer, hızlanmada kesiklik meydana gelir,
*Motor rölantide çalışırken rölanti devri düzensizdir, dalgalanır,
*Yakıt tüketimi artar.

P0301 (P0300) Arızasının Sebepleri Nelerdir?

*Buji arızalıdır,
*Kompresyon (sıkıştırma) azalmıştır, kompresyon kaçağı vardır,
*Silindirde supap arızası vardır, supap erimesi gerçekleşmiştir veya supap ayarı bozulmuştur,
*Buji kabloları, ateşleme bobini kablolarında hasar-gevşeme-kopukluk vardır,
*Yakıt enjektörü bozuktur, yakıt sisteminde arıza vardır,
*EGR valfi tıkanmıştır,
*Silindir kapak contası kaçırıyordur, conta yakmıştır, contanın o silindirin olduğu kısmı hasar görmüştür,
*Emme manifoldunda veya hava emiş hattında vakum kaçağı vardır,
*ECU arızalıdır.

P0301 (P0300) Arızasının Çözümü

Arızanın çözümü, arızanın sebebinde saklıdır, arıza kaynağı tesbit edildiğinde çözüm de bulunmuş olacaktır. Arızanın teşhisi için önce diyagostik cihazıyla teşhis ve test işlemleri yapılmalıdır.
Varsa başka arıza kodları mutlaka okunmalı ve değerlendirilmelidir. Örneğin P0301 hata koduyla birlikte bir sensör arızası da okunuyorsa,  ve bu sensör ateşleme sistemine bilgi sağlayan bir sensörse, tekleme arızasının sebebi bu sensörün arızalı olması olabilir. Örneğin, eksantrik veya krank mili konum sensörü gibi.
Ateşleme sistemi ve supap sistemi dikkatlice kontrol edilmelidir. Arızalı parçalarve sistemlerde değişim-onarım işlemi yapılmalıdır.

Yorumlar