Takip Edin

Honda Dizel i-DTEC Motor Özellikleri - Civic CR-V HR-V


Honda Dizel i-DTEC Motor Özellikleri - Civic CR-V HR-V


i-DTEC Nedir? 
Honda i-DTEC motor, honda’nın Earth Dreams Technology konseptiyle üretilen akıllı dizel motoru olarak açıklanabilir. 

Intelligent (i:akıllı)  dizel motor, yeni nesil direkt enjeksiyon sistemini ve değişken geometrili turbo şarjını ifade ediyor. Sınıfının en hafif dizel motoru olarak sunulmuştur. Hondanın kendisinin geliştirdiği dizel motor, civic, cr-v ve hr-v modellerinde kullanılmaktadır.

Honda’nın 1,6 dizel i-dtec motorunda; Common rail dizel yakıt sistemine sahip 4 silindirli motor var, motorda değişken kanatçıklı turbo beslemesi (4. Nesil Garrett turbo) bulunuyor. Turbo besleme basıncı 1, 5 bar olarak sağlanıyor ve basınçlı hava turbo şarj hava soğutma intercooler sistemi ile soğutulduktan sonra emme manifoldunda gönderiliyor. Turbo basıncı, turbo kanatçık açılarının elektronik olarak değiştirilmesi ile elektronik olarak hassas bir şekilde ayarlanıyor. Böylece turbo gecikmesi (turbo lag) en aza indirilirken, düşük-orta ve yüksek motor devirlerinde en ideal hava besleme basıncı sayesinde tork performansı geliştirilmiştir.

Honda i-dtec dizel motorda alüminyum motor bloğu ve silindir kapağı kullanılmış, motorun ağırlığı azaltılmıştır.

Hareketli motor parçaları yeniden düzenlenmiş ve mekanik sürtünmeler en aza indirilmiştir. Örneğin daha ince ve kısa piston etekleri kullanılması, krank mili ve eksantrik milinde yapılan iyileştirilmeler. Ayrıca hafiflik için silindir duvarı inceltilmiştir.

Yakıt enjeksiyon sistemine bakıldığında; common rail dizel yakıt sistemi ve bosch selenoid enjektörler kullanılmış. Yakıt basıncı 1800 bar’a kadar çıkıyor ve enjektörler tarafından hassas olarak dozajlanarak yanma odasına püskürtülüyor, böylece yakıt sarfiyatı ve emisyon değerleri azalıyor.

Egzoz emisyon sisteminde dizel partikül filtresi ve oksidasyon katalizörü bulunuyor. NOx (azot oksit) emisyonlarının düşürülmesi için motor EGR sistemiyle donatılmıştır.



(Honda civic 1.6 Dizel)


Honda’nın 2011 yılından beri ürettiği turbo şarjlı 1.6 litre dizel motoru, Honda civic 9. Nesil (10. nesil) kasalarda kullanıma sunulmuştur. Hatcback 5 kapı civic modellerinde dizel motor avrupa’da hali hazırda satıştadır.  

Türkiye’de 1,6 dizel motor HRV ve CRV modellerinde kullanıma sunulmuş durumda. CRV’de bu motordan 4000 devir 160 HP güç,  2000 devirde 350 Nm tork elde ediliyor.

Dizel Honda civic’de ise:
Maksimum motor gücü 120HP 4000 dev/dk.
Maksimum tork 300Nm 2000 dev/dk


Civic ve HRV modellerinde henüz otomatik şanzımanlı versiyonu bulunmuyor, 6 vites manuel şanzımana sahip.

Honda CRV dizel modelinde, otomatik şanzıman bulunmakta (9 ileri). Elektronik kontrollü 4x4 çekiş sistemine sahip.

Earth Dreams Technology Nedir ?

Honda’nın; daha az yakıt tüketimine sahip, daha az karbon salınımı yapan, daha çevreci yeni nesil motorlar  üretmek için geliştirdiği teknolojilerine verdiği genel bir isimdir.

Honda’nın yeni nesil motorlarına bakıldığında;

Benzinli motorlarda i-VTEC teknolojisi

Dizel motorlarda i-DTEC teknolojisi


Hibrit araçlarda IMA (Integrated Motor Assist-Entegre motor desteği) teknolojisi. Bu konseptte hem içten yanmalı motor hem de elektrik motoru beraberce aracın hareket etmesini sağlıyor.


(Honda CRV i-dtec dizel 1.6 çift turbo motor)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arızalarla ilgili soru ve cevaplar için: https://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/p/oto-arza-soru-ve-cevaplar.html

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Yazılı içeriklerin kopyalanması ve başka sitelerde yayınlanması yasaktır.