Takip Edin

Dizel Partikül Filtresi Uyarısı ve Partikül Filtresi Arızası Belirtileri

(Partikül Filtresi Uyarı Lambası)

Dizel Partikül Filtresi Uyarısı - Partikül Filtresi Arızası
Sürüş esnasında kendiliğinden veya ECU tarafından bir partikül filtresi temizleme işlemi  yapılamazsa, dizel partikül filtresi dolar ve tıkanır. Bu durumda sürücü gösterge panelinde arıza lambası veya partikül filtresi dolu ikaz lambası yanar. Bu durumda araçla yüksek motor devri yapabilecek bir yola sokmak ve uzun yol sürüşü yaparak, filtrenin partikülleri yakması ve temizlenmesi sağlanabilir. Ya da yetkili serviste yaklaşık yarım saat süren bilgisayarla yapılan bir partikül filtresi temizleme işlemi gerçekleştirilebilir.

Öncelikle (Bkz: Dizel Partikül Filtresi Nedir?)

Partikül filtresi tamamen tıkandığında, sürücü gösterge panelinde STOP  ikaz lambası yanacaktır. Motor arıza modunda çalışır, çekiş düşer, en kısa sürede servise götürülüp bilgisayarlı partikül filtresi temizleme işlemi yapılmalıdır.

Dizel partikül filtresinde biriken partikül miktarı (binek araçlarda) yaklaşık 40 gramı geçerse, gösterge panelinde motor arıza lambası veya varsa özel olarak dizel partikül filtresi ikaz ışığı yanar.
Eğer doluluk oranı eşik değeri aşarsa örneğin 45 – 50 gramı geçerse STOP ışığı yanar. Araç servise götürülmelidir.

(Bkz: Partikül Filtresi Temizliği)
  


Partikül Filtresi Arıza Belirtileri Nelerdir?
*Dizel partikül filtresi tıkandığında dolduğunda, gösterge panelinde motor arıza lambası veya egzoz arıza lambası (partikül filtresi arıza lambası) yanar.

*Partikül filtresi dolu tıkanmışsa, aracın çekişi düşer, yakıt sarfiyatı artar, egzoz kokusu duyulabilir.

* Yeni nesil araçlarda ekranda uyarı mesajı çıkar, “partikül filtresi dolu süremeye devam edin”, “ servise götürün” gibi yazılar çıkabilir.

*Bazen partikül filtresi tıkalı-dolu olmamasına rağmen arıza lambası yanabilir, bu durumda partikül filtresine bağlı egzoz gazı basınç sensörü ve bu sensörün boru-hortum bağlantıları kontrol edilmeli, çatlak-yırtık olmamalıdır. Eğer çatlak-yırtık varsa hatalı basınç bilgisi sebebiyle, motor kontrol ünitesi partikül filtresi hatası verebilir.

Yine egzoz gazı sıcaklık sensörü de arızalıysa, partikül filtresi arızası verebilir.
En yaygın dizel partikül filtresi arızası, partikül filtresinin kurumla dolmasıdır. Bu durumda temizleme işlemi yapılmalıdır.

Partikül Filtresi Neden Tıkanır? Nelere Dikkat Etmeli?
Sürekli düşük hız düşük motor devrinde aracı kullanmak, sürekli kısa mesafede aracı kullanmak (evden işe) partikül filtresinin daha çabuk tıkanmasına (dolmasına) sebep olur. Belirli aralıklarla yüksek devir uzun yol kullanımı yapmak, partikül filtresinin kendi kendini temizlemesini sağlar.

Dizel partikül filtresi arızasından kaçınmak için düşük kükürtlü (sülfür) kaliteli mazot (yakıt) kullanılmalı ve aracı sürekli kısa mesafede kullanmamak gereklidir. Kalitesiz yakıt, daha sık partikül filtresinin dolmasına sebep olur.


Motor yağının kaliteli ve uygun olan yağ olmasına dikkat edilmesi gerekir. Üreticinin önerdiği motor yağı kullanılmalıdır. Bazı ucuz motor yağlarında bulunan katlı maddeleri, partikül filtresinin tıkanmasına sebep olur.

(Bkz: Partikül Filtresi Temizliği)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arızalarla ilgili soru ve cevaplar için: https://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/p/oto-arza-soru-ve-cevaplar.html

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Yazılı içeriklerin kopyalanması ve başka sitelerde yayınlanması yasaktır.