Eksantrik-Kam Mili Konum Sensörü Nedir Ne İşe Yarar Görevi - Arızası

Eksantrik Mili Konum Sensörü ve Arızası (Hall (Faz) Sensörü) Nedir Ne İşe Yarar ?
Hall sensörü (Kam mili konum sensörü- faz sensörü) kam mili pozisyonunu belirleyerek elektronik kontrol ünitesine (ECU) bildirir. Eksantrik (kam) mili konum sensörü iki tipte olabilir:
*Manyetik (endüktif) tip eksantrik mili konum sensörü. (Analog bir voltaj sinyali üretir.)
*Hall etkili tip eksantrik mili konum sensörü. (Hall etkili eksantrik mili konum sensörü, kare dalga (dijital) sinyal üreterek ECU’ye iletir. (Bu yazıda hall etkili tip anlatılmıştır) 

Elektronik kontrol ünitesi, faz sensöründen aldığı bilgileri, yakıt enjeksiyonu için, enjektörlerin enjeksiyona başlama anlarının ayarlanmasında ve ateşleme zamanlamasını ve ateşleme avansını düzenlemek için kullanır. Hall sensöründen gelen sinyaller sayesinde, elektronik kontrol ünitesi, motorun her bir silindirindeki pistonların konumlarını (Üst ölü noktaya geldikleri anları) tam olarak bilebilir. Bu sensöre “silindir sırası sensörü” de denir, çünkü hangi silindirde o an ateşlemenin (yanmanın) gerçekleştiğinin belirlenmesini sağlar. Eksantrik mili konum sensörünün ucu, eksantrik milindeki sinyal dişlisine bakar ve eksantrik milinin konumunu algılayarak ECU’ye iletilir. 



Hall (kam mili konum) sensörü ayrıca, değişken subap zamanlamasının (V-TEC, VVT-i) ayarlanmasında kullanılmaktadır. Hall sensörü sayesinde her pistonun konumunun tam olarak bilinmesiyle, emme ve egzoz subaplarının açılıp kapanma zamanlamaları ayarlanmaktadır.
Yeni nesil motorlarda iki adet (çift) hall sensörü kullanılmaktadır, biri emme eksantrik milinin konumunu ve hızını hesaplarken; diğeri egzoz eksantrik milinin konum ve hızını hesaplar.


Hall (Faz) Sensörü Nerededir Motordaki Konumu ? (Eksantrik mili konum sensörünün yeri)
Motorun arka kısmında, silindir kapağında yukarıda, Supap kapağı üzerinde kam milinin (eksantrik milinin) uç kısmına yakın bir yerde, kam mili yataklarına yakın konumda, ve genellikle volanın olduğu tarafta bulunur. Bazı motor tiplerinde, ön tarafta krank kasnağı tarafında, dişli-kayış muhafazasında üst kısımda bulunabilir.
toyota corolla hall faz sensörü    toyota corolla hall sensörü

Eksantrik Mili (kam mili) konum Sensörü Nasıl Çalışır? Hangi İşlerde Kullanılır? (Eksantrik mili konum sensörünün çalışması)
Eksantrik mili konum sensörü EKÜ tarafından 5V ile beslenmektedir, Faz sensörü kare dalga üretmektedir.


Hall sensörünün ucunun tam karşısında, eksantrik miline bağlı ve bu mille dönen bir sensör çarkı bulunmaktadır. Bu sensör çarkındaki kanatçıkların, sensörün önünden geçmesiyle, bir voltaj üretilir ve bu voltaj sinyali, elektronik kontrol ünitesi tarafından alınır.  Bu voltaj sinyalinden, eksantrik (kam) milinin hızı ve konumu hesaplanır.
Hall etkisi nedir?
Bir yarı iletken parça üzerinden akım geçirilirse ve bu yarı iletken parça, manyetik alan kuvvet hatları tarafından dik olarak kesilirse, bu yarı iletken parçanın uçları arasında bir voltaj oluşur. Buna hall etkisi denir.
Yani, bir hall sensörüne akım verildiğinde, ve bu sensöre dik açıda hareket eden bir manyetik alandan geçirildiğinde, manyetik alan gücü ve verilen akımla doğru orantılı olarak bir çıkış gerilimi oluşur.



Eksantrik Mili Konum Sensörü Arızası - Hall Faz Sensörü Arızası Nedir? Hall sensörü bozulursa ne olur?
Eksantrik mili Hall (faz) sensörü bozulursa, elektronik kontrol üntesi arıza (acil durum) moduna geçer,  motor çalışmaya devam eder, motor stop edildiğinde tekrar çalışmaz. Motor gücü sınırlandırılır. Hall sensörü arızalandığında, elektronik kontrol ünitesi  motor devir sensörünün sinyallerinden yararlanır.
Eğer motorda çift hall sensörü varsa, ve ikisi de bozulmuşsa, motor çalışır fakat stop edildikten sonra tekrar çalışmaz. Eksantrik mili konum sensörü arızası ve çözümü hakkında daha fazla bilgi için (Bkz: P0340 Arıza Kodu Eksantrik Sensörü Arızası P0341 P0342 P0343 P0344) (Bkz: P0016 Arıza Kodu

Hall sensörü arızasının sebepleri neler olabilir?
Bağlantı kablolarında kopukluk, kısa devre olabilir. Bağlantı kablolarını kontrol ediniz.
Sensörün soket bağlantısında boşluk-gevşeme, kirlenme-yağlanma veya korozyon oluşmuş olabilir, soketi kontrol edip, düzgünce takın.
Sensörde sinyal oluşmasını sağlayan sensör çarkı hasar görmüş olabilir, hall sensörü kullanımdan dolayı bozulmuş olabilir ya da en son ihtimal ECU arızalanmıştır.


DİZEL MOTORDA EKSANTRİK MİLİ KONUM SENSÖRÜ
Dizel motorda, enjektörlerin püskürtme sıralamasının belirlenmesinde eksantrik mili konum sensörü kullanılır.
Dizel motorlarda eksantrik mili konum sensörünün görevi, birinci silindirdeki pistonun ÜÖN’ye ulaşma bilgisini ECU’ye iletmektir. Krank konum sensörü, birinci piston her üst ölü noktaya ulaştığında bunu algılar ve ECU’ye iletir, fakat birinci piston hem egzoz hem sıkıştırma için iki kez ÜÖN’ye çıkar, Eksantrik mili konum sensörü birinci pistonun sıkıştırma zamanında olduğu bilgisini ECU’ye ileterek motorun çalıştırılmasını sağlar. Motor bir kez çalıştıktan sonra, krank mili konum sensörünün sinyali, enjeksiyonu yönetmek için yeterlidir.
Dizel Motorlarda Arıza Durumu
Eksantrik mili konum sensörü arızalandığında stop etmiş bir dizel motor bir daha çalışmaz. Fakat çalışan bir dizel motorun eksantrik mili konum sensörü arızalandığında, motor çalışmaya devam eder, stop edilirse bir daha çalışmaz. Arıza hafızasına arıza kodu kaydedilir.
Bölüm 1 - 2 - 3

Yorumlar

  1. krank sensörü bozulduğunda devir saati çalşır mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      öncelikle krank sensörü bozulduğunda motor kesinlikle çalışmaz. dolayısıyla devir saati de çalışmaz.
      devir saatinin çalışmamasının nedeni, devir bilgisini hangi sinyalden alarak hesapladığına göre değişir, yeni nesil araçlarda krank devir sensöründen alırken, eski tip araçlarda farklı sistemler mevcut.

      Sil
  2. P1550 hatasi aliyorum aracim astra g

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. P1550 hatasının olası sebepleri şunlar olarak söylenir:

      Ecu den gaz pedalı Pozisyon sensörüne giden elektrik bağlantısında hata-kopukluk vb. olması (2 hat gider 5volt besleme)

      Gaz kelebeğinin kirli yağlı olması, temizlenmeli.

      Ecu hatası, beyin yeniden programlanmalı.

      Sil
  3. mitsubishi carisma comfort 1.6 2000 model aracım var, eksantirik devir sensörü arızası var diyorlar 4-5 adet sensör değiştirdik ama sonuç alamadık araç çalışıyor ancak silindirlerin hepsini çalıştırmıyor bunun sebebi nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denediğiniz Eksantrik mili konum sensörlerinin orjinal ve uyumlu yedek parça olduklarından emin olun, sensörün montajı düzgün yapılmalı ve sensörün sinyal dişlisine olan uzaklığı mutlaka tam-doğru olmalıdır.


      "silindirlerin hepsi çalışmıyor" derken, silindirlerin bazılarında düzgün yanma gerçekleşmiyor heralde, bu durumda o silindirlerin ateşleme, supap ve enjeksiyonlarının düzgün çalışıp çalışmadığı kontrol edilmeli.

      belki de eksantrik sensöründen değildir, bir yetkili serviste baktırın.

      Sil
  4. p0021 hatası alıyorum araç subaru impreza sanırım çift sensörlü sizce nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaynaklara göre,
      Bu hata (p0021) değişken supap zamanlaması (VVT) ile ilgili, vvt hidrolik kumanda modülü eksantrik milinin supapları açma zamanlamasına rötar veya avans veriyor, görevi bu. Bu hataya göre eksantrik mili çok fazla avans verdiriyor supaplara. eksantrik milinin zamanlamasını, vvt kumanda modülü kontrol ediyor.

      vvt ile ilgili bilgi: https://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/05/vvt-i-motor-nedir-toyota-vvt-i-motor-ozellikleri.html

      Subaru boxer motorunda 2 adet motor bloğu var, bu sorun 2. motor bloğunun emme eksantrik milinin vvt hidrolik kumanda modülüne ait.

      Arıza sebepleri:
      vvt kumanda modülüne yağ akışını ayarlayan selenoid valf arızalı olabilir (kirlenmiş, tıkanmış, tamamen açık kalmış, elektrik soket bağlantısı bozuk olabilir, elektrik bağlantısı kısa devre yapmış olabilir hep açık kalır valf bu durumda).

      vvt kumanda modülü sıkışıp kalmış olabilir.

      vvt modülü içerisindeki geri getirme yayı kırılmış, sıkışmış olabilir.

      Sil
    2. yorumlarınız için teşekkür ederim. benim düşüncelerimde bu şekilde ancak sorunun sensördenmi yoksa otomatik kasnaktanmı kaynaklandığını sanırım iki sensörün yerini değiştirip arıza kaydı diğer bloğa kayacakmı oyle anlayacağım

      Sil
    3. birde bu hata rolanti düzensizliğine ve titremeye sebep oluyor sanırım subaplar orjinali ile yeni değişti

      Sil
  5. Merhaba, aracimda sogukken 5 dk sikirti ve rolantide herzaman silkeleme yapiyordu. Millerin ikiside degisti. Zincir seti degisti. Ust kapak degisti. Egzantrik dislisi degisti. Iticiler degisti. Sogukken gelen ses kesildi ama rolantideki silkeleme gecmedi. Araci aldim yola ciktim. Ariza lambasi yakti. Geri dondum egzantrik konum sensoru arizasi vermis. Usta bir gun ugrasti. Socketlere bakti. Bilgisayara bagliyken egzantrik mili olmasi gereken aci araba hareket halindeyken 0 yada 1 derece iken aracta 25 ile 30 arasinda degisen acilar veriyor. Sensore 12 volt verdiginde calisiyor dedi. Sensorun degismesi gerekli dedi. Sensor arizasi bu tamirattan once yoktu. Sizce ne olabilir. Tessekurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bilgisayara bağlayınca diyagnostik cihazında eksantrik mili konum sensörü arızası almanız iki şeye işaret eder.
      1. Eksantrik mili konum sensörü sıradışı - olmaması gereken bir değer algılıyordur.
      2. Sensör bozuktur.

      Bahsettiğiniz gibi, eksantrik milinin açısının yanlış ayarlanması, bu hatayı verdiriyor olabilir. Yani sensör sağlamdır ama okuduğu değerler bir arızaya işaret ediyordur.

      Eksantrik milinin açısal ayarını, Eksantrik dişlisindeki vvt (değişken supap zamanlaması) modülü arızalı olabilir, veya bu modüle basınçlı yağ gönderen ve eksantrik açısını ayarlayan elektrovalf arızalı olabilir.

      Konu hakkında detaylı bilgi: https://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/05/vvt-i-motor-nedir-toyota-vvt-i-motor-ozellikleri.html

      ayrıca sensörün doğru çalıştığından emin olmak için, sinyal grafiğinin (bilgisayar ekranında) osiloskop ile görülmesi gerekir diye tahmin ediyorum.

      Sil
  6. aciklayici bilgileribiz icin tesekkur ederim benim bir sorum olucak benim aracimda egzantirik mili hatasi veriyor hata kodu p0366 diyor aciklamalara baktim arastirdim birsey bulamadim hata kodunda sorun kodu b eksoz egzantirik mili posuzyon hatasi diyor aracim e90 bmw 320i bu sorun neden olabilir bilgilendirirseniz cok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      P0366 hatası, egzoz eksantrik mili pozisyon sensörü hatasıdır. Arıza belirtileri, motor arıza lambasının yanması, rölanti devrinin gayet normal (stabil) olmasının yanında, devir 1500 ü geçince motordan mekanik çekiçleme gibi sesin gelmesi, olarak belirtiliyor.

      eksantrik mili pozisyonunu (değişken supap zamanlamasını) bmw de vanos mekanizması yerine getiriyor.
      Eksantrik milinin pozisyonu doğru ayarlanamıyorsa, sorun
      *vanos'un selenoid valfinden (egzoz eksantrik mili için olanı)
      *egzoz eksantrik mili konum sensöründen
      *egzoz eksantrik mili zaman dişlisinden
      *eksantrik mili zaman zincirinden (veya triger kayışından)
      *Vanos mekanizmasının kendisinde bulunan bir problemden kaynaklanabilir.

      Bu hatanın en yaygın çözümü, egzoz eksantrik mili pozisyon sensörünün arızalı olması. değiştirilmesiyle sorun ortadan kalkmalı.

      Sorun çözülmezse yukarıda * sayılan diğer ihtimallere bakılmalı.

      Sil
  7. Merhaba, 2005 Opel Corsa C 1.3 CDTI easytronic aracimda ilk calistirmada 500-1000 metre civari gittikten sonra rolantide seyrederken aracin devir saati 4000-5000 e cikiyor ancak araba hizlanmiyor. 3-4 dk icinde bunu kesiyor ve gun icerisinde de yapmiyor genelde. Sicak havalarda hemen hemen hic yasamiyorum bu durumu. Baski balatadan olabilecegi soylendi ancak aracta hizlanma devire orantili sekilde gerceklesiyor ve kalkista titreme, rampa yukari zorlanma gibi anormallikler yok. Aracimi satmak istiyorum ama bu haliyle hem icime sinmiyor etik olarak hem de ciddi masraf yapma taraftar degilim. Ilk etapta size bu belirtileri dusunduren sorunlar neler olabilir? Simdiden cevabiniz icin cok tesekkur eder, calismalarinizda basarilar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bu sorunun sebebi kavrama sisteminden gibi görünüyor. baskı balata sağlam olabilir fakat, baskı balatayı kumanda eden elektronik bir modül var (bizim yerimize debriyaj yaptıran), bu modülün örneğin soğukken tutukluk yapması bu soruna neden olabilir. Belki kablo-soketlerinde basit bir problem vardır, ısınınca temassızlık ortadan kayboluyordur vb.

      İyi bir opel ustasından veya yetkili servisten fikir alınız.

      Sil
  8. Ustad selamlar, bilgilendirme icin tesekkur ediyorum. Ustama tekrar goturdum aracimi. Egzantrik milleri yeniden degisti. Kapakla birlikte. Bundan once 2 sensor degisti. Olmadi disli degisti. Yine hata gitmedi. Cildiracam. Degisecek ne varsa degisti. Ama daha ne olabilirki. Lutfen yardimlarinizi bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Eksantrik zaman dişlisindeki elektro-hirolik modülü kumanda eden selenoid valfleri kontrol ettiriniz (araçta bu varsa).

      tüm zincir -dişli- konum sensörlerini değiştirmişsiniz, eksantrik milleri de değişmiş. Geriye kalan ihtimaller; değiştirilen parçalardan biri tam uygun-orjinal değil, ya da sente -ince ayarları yanlış yapılıyor.

      Bunlardan başka yapılacak tek şey, ustayı değiştirmektir.

      Sil
  9. Ustad merhaba, benim 2006 ford focus 1,6 115hp ti-vct aracım var. aracım bazen 4000 devirden sonra ani bir ivmelenme yaşıyor. ama bazen hic bir sekilde bu ivmelenme olmuyor. bir cok ustaya durumu anlattım vanos lara kadar değiştirdiler ama fakat hala cözüm olmadı. kalkışta başladığı ivmelenme son devire kadar aynı kalıyor ve hantal oluyor. sanki vanos sistemi bazen devreye giriyor bazen girmiyor. bana yardımcı olursanız sevinirim. TESEKKURLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Sanırım bir hata kodu alınmıyor, bu durumda;
      Yapılacak en doğru şey, yetkili servise gidip, bilgisayarlı diyagnostik cihazını da yanınıza alıp yol testine çıkmaktır, yol testi sırasında tüm motor verileri bilgisayar ekranında görülebilir, tüm motor verileri, eksantrik milinin açısı yani vtc'nin doğru çalışıp çalışmadığı bu şekilde belli olur, bunun için iyi bir yetkili servis ve iyi bir usta bulmak faydalı olacaktır. Boş yere masraf yapmamak için bu işlemin yapılması faydalı olur.

      Bunun dışında araştırmalarıma göre şunlar önerilebilir:

      Doğru motor yağını kullandığınızdan emin olun,yağ filtresi temiz olsun.
      Doğru benzin kullandığınızdan emin olun (kaliteli ve uygun oktanlı)

      VCT modülünü bir elektrovalf yönetir, bu elektrovalfin doğru çalıştığından emin olmak lazım. sadece eksantrik dişlisindenki vtc modulu değiştiyse, belki sorun onu kumanda eden valftedir. Her ikisi de değiştirse, sorun daha karmaşık demektir.

      Bujileri kontrol ettirin
      Gaz kelebeği boğazı kirliyse temizlettirin.

      Sil
  10. Merhaba 2004 megane 2 aracımda eksantrik mil sensör devresi, eksantrik mili diş durumu p0340 hatası veriyor. Araç ilk çalıştırmada silkeleme ve gaz yememe sorunu oluyor. Acaba bundan mı. Bi de kabloda sıkıntı varsa sensörü nasıl görüyor ve araç nasıl çalışıyor. Önce sensör hatası da veriyordu sensörü değiştirdim şimdi devre hatası veriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      aracın ilk çalıştırmada silkeleme ve gaz yememesi, p0340 hatasının belirtileri arasında yer alıyor, evet bundan olabilir.
      Araç bilgisayarı, kablo tamamen kopuksa sensörden sinyal alamadığı için arıza ışığı yakabilir, kablo kopuk değilse kısa devre varsa bunu da voltaj ve direnç değerlerindeki sapmadan anlar ve arıza ışığını yakabilir, sensör kablo-soket bağlantısında kir-oksit-gevşeme varsa, bu da devre direncini etkiler ve araç ecu'sü bunu bir arıza olarak algılayabilir.

      sizdeki arızanın çözümü eksantrik mili konum sensörünü değiştirmek fakat zaten değiştirmişsiniz, bu durumda geriye kablo-soket bağlantılarında bir problem olması olasılığı kalıyor, kontrol ettirin. sensörün yerine düzgünce oturduğundan emin olun.

      açıklamalarda ilginç bir şekilde "krank mili konum sensöründeki" bir arızanın da bu hataya sebep olabileceği yazıyor, volan tarafındadır bu sensör. kontrol edilmeli.

      Sil
  11. kardeş kolay gelsinben yeni bir wosvagean polo cılasik 1998 model arac aldım gecenlerde aracımı bilgisayara sokturdum aracım 00515 hal sensörü g4 hatası veriyor usta bunun deişmesi gerekiyor diyor arac kalkarken toplayamıyor kendini gazı basdıgımda bir iki saniye sonra tepki veriyor gercekten bu sorun bundanmın arkaşım kolay gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      evet volkswagen'de hall sensörü (eksantrik mili konum sensörü) g40 kodu ile belirtiliyor. Çekiş düşüklüğü, gaz yememe gibi durumlar bu arızadan kaynaklanabilir. Değiştirmek sorunu çözebilir.

      Sil
  12. Merhaba,

    Evet arıza bu iki sensörden olabilir. Sırayla değiştirip deneyin, belki sadece birini değiştirmek sorunu çözebilir.

    Yukarıdaki yorumlarda sizin arızaya benzer birarıza var megan 2. onu da okuyunuz.

    YanıtlaSil
  13. merhaba aracım skoda fabia 1.4 2003 .bir süredir P0342 hatası alıyorum.ustam eksantrik sensörürünün değişmesi gerektiğini söyedi ve normalde aracın bu hata kodu ile çalışmaması gerektğini söyedi ama aracım çalışıyor.Sensörü değiştirmeye karar verdik ama piyasada aracıma uygun sensörü bulamadık.aracımı bu hata kodu devam ederken kullanmam uygunmudur yoksa araca zarar verirmiyim,ve sizin önerebileceğiniz bir tavsiyeniz varmıdır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      p0342 hatasının olası sebepleri; sensör arızası, sensör soketi ve kablolarındaki problemler, şeklinde belirtiliyor.

      sensörü en kısa sürede değiştirmek iyi olacaktır, ateşleme zamanlaması bu sensöre göre olduğundan motora zarar verebilir.

      Sil
  14. 2006 jetta 1.6 comfortline düz motor aracım var benimde motor arıza yandı bilgsayara bağlandığında krank mili eksantrik mili sensör konumu aıızası diyor araba da en ufak sıkıntı yok ne çekişinde nede çalışmasında eksantrik sensörü siparişi verdim sıkıntı onda dedi usta bakalım parça gelince belli olacak sizinde başınıza geldi mi..

    YanıtlaSil
  15. Merhaba İyi Akşamlar. 92 model 3.18i standart lpg ve benzinde patırdıyor. Farklı ustalara götürdüm. Sorun çözülemedi. Değişen parçalar distribütör kapağı buji, buji kablosu, tevzi makarası ve akış metre. Şimdi başka bir ustada üst kapak sökülecek diyor.Sorun nedir acaba. Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Supapların ayarına ve sağlamlığına bakmak faydalı olabilir.

      Sil
  16. Ben bir aydır uğraşıyorum. Eğer düzelirse haber verin lütfen. Ama düzeleceğini sanmıyorum.

    YanıtlaSil
  17. Ford focus 1 P1633 arızası nedir sonuçları nelerdir sorun nasıl çözülür teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      ford için bu arıza, motor kontrol ünitesi (ecu) voltaj beslemesinin düşük olduğu şeklinde açıklanıyor.

      akünüz sağlam mı
      ecu bağlantı soketleri, besleyen sigortalar ve kablolar sağlam mı? kısa devre-gevşeklik-kopma oksitlenme var mı diye kontrol edilmeli.

      en iyisi motor elektroniğinden anlayan iyi bir ford ustasına başvurmanızdır.

      Sil
  18. Selamlar. Aracım 2012 renault fluence otamatik 110beygir.Arabada her şey normalken, gaza fazla bastığımda yada yüksek süratlere ulaştığımda yani güç isteyen durumlarda, karasızlık oluşuyor ve sarsıntı oluşuyor.motor silkeliyor. Gazı kesince normale dönüyor. Bu durum giderek daha kötüleşiyor Bir Keresinde ısrar ettim ve motor risk yazısı ve esp yi kontrol ettirin yazısı çıktı. obd2 bağladığımda p1089 kodu aldım. Sizce sorun nedir. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      "rail basınç valfi hatası" olarak geçiyor renault p1089 hatası.
      Aracınız dizel?
      Common rail sisteminde yani yüksek yakıt basıncı sisteminde, yüksek basınç pompası-yakıt rampası basınç tahliye valfi-sensörü gibi parçalardan kaynaklanıyor olabilir. öncelikle kablo soket bağlantılarını kontrol etmek faydalı olabilir.

      iyi bir renault dizelciye veya yetkili servise gitmek iyi olabilir. renault'nun orjinal yazılımıyla bilgisayara bağlanırsa belki daha net teşhis mümkün olur.

      Sil
  19. Merhaba aracım skoda fabia 2003 1.4 eksantrik sensörü hatası veriyordu orjinal bir sensör ile değiştirdik ama hala eksantrik sensörü hatası alıyoz (motor arıza ışığı yakıyor ). sebep nedendir yardımcı olursanız cok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba

      sensörü değiştirdikten sonra, bilgisayarda arıza hafızasını sildiniz mi?

      Sil
  20. sa 2007 1.4 palio benzinli aracım var araç ısınınca çekiden düşüyor 3000 deviri geçmiyor servis dahil net bişey söylemedi herkes birşey diyor yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
  21. merhaba arac peugeot boxer 0812 16 geri viteste motor devri arızası veriyor geri vites müşürü degişti ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
  22. merhaba araç peugeot boxer p0812 64 geri viteste motor devri arızası veriyor ne yapmam lazım cvp yazarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  23. Yardımlarınızdan dolayı teşekkür ederim. Aracım BMW E39 520i soğukken çok rahat çalışıyor fakat ısınınca çok zor ateşliyor. Delphi modulüyle kontrol ettiğimde 2 arıza gösterdi. 1. krank mili konum ve devir sensoru. 2. arıza ise 1.ci sıra yakıt ayarı kabul edilebilir kademe aşıldı. Yoldada giderken nadir ufak teklemeler yapıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      soğukken çalışıp, Motor sıcakken çalışmama veya zor çalışma durumu; krank konum sensörü arızasını işaret eder. Sensör değişimi sorunu çözebilir, 2. arızanın sebebi de 1. arıza olabilir. yani önce ilk arızayı gidermeye çalışınız, diğeri de kendiliğinden kaybolabilir.

      Sil